کباب پز

همه چیز راجب باربیکیو که باید بدانید!

باربیکیو یکی از لوازم پخت غذا و کباب میباشد که در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. در بسیاری از کشورها جهت پخت غذاها و یا کباب های مخصوص به اقلیم آن کشور از از این دستگاه در انواع مختلف آن استفاده می گردد. همچنین در برخی از کشورهای پیشرفته مانند کشورهای اروپایی و آمریکا مراسمی تحت عنوان باربیکیو پارتی وجود داشته که در طی آن یک سری افراد گرد هم جمع شده و به پخت غذاهای مورد علاقه شان و لذت بردن از آنها می پردازند. اگر می خواهید در مورد باربیکیو و انواع مختلف آن مانند باربیکیو ذغالی و گازی اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما این مقاله را تا انتها همراه الوگرما باشید :

معرفی باربیکیو

باربیکیو در انواع مختلف‌ می‌تواند طعمی بسیار لذیذ و منحصر به فرد را در مقایسه با غذاهایی که بر روی گاز و فر پخته می‌شوند، برای شما به ارمغان بیاورد. در حقیقت این دستگاه کمک می‌کند تا طعم اصیل و منحصر به فرد غذاها را بچشید. با توجه به مدرنیته که در زندگی بشریت در جریان است امروزه جای منقل ها و کباب پز ها که بیشتر با هیزم و ذغال کار می کردند و مشکلات مختلفی مانند ایجاد دود و خاکستر، کثیفی و همچنین سختی انجام کار را داشتند از انواع مختلف باربیکیو ها استفاده می گردد.

این دستگاه می‌تواند در اکثر فضاها مانند بالکن، حیاط خلوت، تراس، باغ، ویلا و یا هر کجا که شما به آن فکر کنید استفاده شده و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد. در حقیقت می‌توان اینطور عنوان کرد که باربیکیو یک روش پخت می‌باشد که انواع مختلف مواد غذایی مانند گوشت و صیفی جات بر روی یک صفحه در معرض حرارت قرار گرفته و پخته می شود. برای تامین انرژی مورد نیاز انواع مختلف این دستگاه از گاز شهری و یا ذغال استفاده می گردد. همچنین این دستگاه در انواع مختلفی طراحی شده که هر کدام از آن ها طرفداران بسیار زیادی دارد. در ادامه به معرفی پرطرفدارترین انواع این دستگاه می پردازدیم:

باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی یکی از محبوب‌ترین انواع این دستگاه بوده و دلیل این موضوع نیز علاقه بسیار زیاد عموم مردم به غذا درست کردن و پختن کباب با استفاده از ذغال می باشد. افراد بسیار زیادی هستند که غذاهای دودی برای آنها بسیار لذیذ است. دلیل این موضوع بوی دودی است که به صورت کاملاً طبیعی، به غذا نفوذ می‌کند و همچنین حس و حال آشپزی با ذغال نیز بسیار نوستالژی و خاطره ساز است.

در عین حال که این مدل باربیکیو بسیار پرطرفدار است، ولی در هنگام خرید آن باید به نکاتی توجه کنیم. حتماً باید تمامی نیازهای فعلی و احتمالی آینده خود را در نظر گرفته، سپس مدل مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین باید ابعاد اندازه مکان مورد نظر خود را در نظر گرفته و با توجه به آن ابعاد و اندازه دستگاه خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید باربیکیوتان را در بین مکان های مختلف جابجا کنید، حتماً باید یک دستگاه قابل حمل خریداری کنید. همچنین حتما از برندهای معتبر بازار این دستگاه را انتخاب کنید. چرا که این موارد هم از نظر ایمنی و هم از نظر کارایی در مقایسه با نمونه‌های بی کیفیت و ارزان قیمت گزینه بهتری هستند.

باربیکیو گازی

باربیکیو گازی، یکی دیگر از انواع بسیار محبوب و پر‌کاربرد این دستگاه است که از گاز مایع یا گاز شهری جهت ایجاد حرارت و آتش درون آن استفاده می‌شود. امروزه در اکثر خانه ها و ویلاهای لوکس و مکان هایی که فضای آزاد زیادی در اختیار ندارند، از انواع مختلف باربیکیو گازی استفاده میشود. این مدل دستگاه بهترین انتخاب جهت استفاده در تراس، حیاط خلوت، پشت بام و همچنین حیاط منازل می باشد. از جمله مزیت این نوع از دستگاه راحتی کار کردن با آن و همچنین عدم وجود کثیفی مانند دود و خاکستر می باشد. همچنین در این نوع دستگاه فرد، این اختیار را خواهد داشت تا حرارت باربیکیو را با توجه به سلیقه خود کم و زیاد و کنترل نماید. مدل گازی این دستگاه می تواند مدل های مختلفی مانند چدنی، سنگی، آجری و یا استیل داشته باشد.

باربیکیو برقی

یکی دیگر از انواع باربیکیو، مدل برقی آن است که تا حدودی شبیه به مدل های گازی می باشد. تنها تفاوت این مدل با نوع گازی، استفاده از انرژی الکتریسیته و برق جهت پختن کباب و غذا در این نوع باربیکیو ها می باشد. مدل های برقی نیز مانند مدل های گازی قابل جابجایی هستند. با توجه به این موضوع شما هر کجا که یک پریز برق داشته باشد به راحتی میتوانید باربیکیو خود را راه اندازی کرده و از پختن کباب و غذاهای مورد نظر خود بر روی آن نهایت استفاده و لذت را ببرید.

گریل کتری

یکی از انواع باربیکیو های ذغالی که طراحی آن شبیه به کتری بوده و بسیار پرطرفدار است، مدل گریل کتری می‌باشد. قسمت پایین دستگاه کاملا گرد بوده و یک درب قابل جدا شدن که بسیار محکم است، به همراه پایه و توری بر روی آن تعبیه می گردد. از جمله مزیت مهم این مدل قابل حمل بودن آن است. از نظر طراحی این مدل باربیکیو بسیار شیک و امروزی بوده و در اکثر ویلاهای لوکس شاهد آن هستیم.

تفاوت مدل گازی و ذغالی

مدل ذغالی، غذاها را بسیار آهسته و نرم و با طعم دودی بسیار لذیذی آماده می‌کند و در عین حال برای تهیه آنها نیز هزینه کمتری را باید پرداخت نمود. در عین‌حال مدل‌های گازی غذا‌ها را با سرعت بیشتری تهیه کرده و همچنین راحتی کار با آنها نیز بسیار بیشتر است. مزیت دیگر نوع گازی این دستگاه این است که کاربر می‌تواند درجه حرارت دستگاه را کم و زیاد کرده و با توجه به مواد غذایی که می خواهد بپزد شعله مورد نظر خود را تنظیم کند. باربیکیو های گازی در مقایسه با مدل های ذغالی حرارت کمتری را تولید می‌کند. بنابراین استیک و کباب هایی که بر روی آن‌ها تولید می شود، به خوشمزگی نوع ذغالی نخواهد بود. از نظر تمیزی نوع گازی در مقایسه با نوع ذغالی بسیار بهتر می‌باشند. چراکه مدل‌های ذغالی معمولاً زمان بسیار زیادی برای روشن کردن آتش از کاربر گرفته و در عین حال بعد از اتمام کار نیز پروسه طولانی برای سرد شدن و تمیز کردن دستگاه باید توسط کاربر انجام شود.

درصورتی که قصد خرید باربیکیو دارید، الوگرما با بهترین کیفیت و قیمت محصولات باربیکیو خود را به شما عزیزان ارائه میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *